3 min
・
Pasikalbėk
#Kompiuteris #Priklausomybė #Įveikimas
Priklausomybė nuo kompiuterio yra plačiai paplitusi mūsų visuomenės problema, kuri gali sukelti neigiamus padarinius žmogaus sveikatai ir gerovei. Šis straipsnis skirtas padėti skaitytojams suprasti, kaip įveikti priklausomybę nuo kompiuterio ir rasti pusiausvyrą tarp virtualaus pasaulio ir realybės.
Technologijoms vis labiau skverbiantis į kiekvieną mūsų gyvenimo aspektą, tampa vis svarbiau puoselėti sveiką santykį su skaitmeniniais prietaisais. Priklausomybė nuo kompiuterio gali sutrikdyti asmeninį gyvenimą, darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą bei fizinę sveikatą, nesvarbu, ar tai būtų valandų valandas trunkantis žaidimas vaizdo žaidimais, nepaliaujamas socialinių tinklų tikrinimas, ar ilgas darbas prie ekrano. Priklausomybės nuo kompiuterio simptomų atpažinimas ir veiksmingų jos valdymo strategijų įgyvendinimas gali atverti kelią į sveikesnį ir labiau subalansuotą gyvenimo būdą.
Yra įvairių priklausomybės nuo kompiuterio priežasčių, todėl labai svarbu jas išanalizuoti ir suprasti siekiant veiksmingai įveikti priklausomybę nuo kompiuterio. Šiame skyriuje bus nagrinėjamos pagrindinės priežastys, pvz:
Priklausomybė nuo kompiuterio gali neigiamai paveikti fizinę ir emocinę gerovę. Šiame skyriuje aptarsime šiuos aspektus:
Šiame skyriuje pateiksime praktinių patarimų ir strategijų, padedančių įveikti priklausomybę nuo kompiuterio ir rasti pusiausvyrą. Šios strategijos gali būti tokios:
Laiko valdymo įgūdžių ugdymas. Įveikiant priklausomybę nuo kompiuterio labai svarbu veiksmingai valdyti laiką. Tai gali būti:
Dalyvavimas alternatyvioje veikloje. Priklausomybę nuo kompiuterio gali padėti sumažinti kitos veiklos, pavyzdžiui:
Socialinės sąveikos skatinimas. Sveiki socialiniai santykiai yra gyvybiškai svarbūs gerai savijautai ir gali padėti įveikti priklausomybę nuo kompiuterio.
Šiame skyriuje pabrėžiame pusiausvyros tarp virtualaus pasaulio ir tikrovės svarbą. Galima išskirti šias sritis:
Registruokis žemiau ir išsirink abiems jums tinkantį laiką.
Registruotis konsultacijai[1] Frangos, C.C., Frangos, C.C., and Sotiropoulos, I. (2011). "Problematic Internet Use among Greek university students: an ordinal logistic regression with risk factors of negative psychological beliefs, pornographic sites, and online games." Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 14(1-2), 51-58.
[2] Andreassen, C.S., Torsheim, T., Brunborg, G.S., and Pallesen, S. (2012). "Development of a Facebook Addiction Scale." Psychological reports, 110(2), 501-517.
[3] Kuss, D.J., Griffiths, M.D., Karila, L., and Billieux, J. (2014). "Internet addiction: a systematic review of epidemiological research for the last decade." Current Pharmaceutical Design, 20(25), 4026-4052.
[4] Twenge, J. M., & Campbell, W. K. (2018). "Associations between screen time and lower psychological well-being among children and adolescents: Evidence from a population-based study." Preventive Medicine Reports, 12, 271-283.
[5] Owen, N., Healy, G. N., Matthews, C. E., & Dunstan, D. W. (2010). "Too much sitting: the population health science of sedentary behavior." Exercise and sport sciences reviews, 38(3), 105-113.
[6] Caplan, S. E. (2007). "Relations among loneliness, social anxiety, and problematic Internet use." CyberPsychology & Behavior, 10(2), 234-242.
[7] Carli, V., Durkee, T., Wasserman, D., Hadlaczky, G., Despalins, R., Kramarz, E., ... & Kaess, M. (2013). "The association between pathological internet use and comorbid psychopathology: a systematic review." Psychopathology, 46(1), 1-13.
[8] Chang, A. M., Aeschbach, D., Duffy, J. F., & Czeisler, C. A. (2015). "Evening use of light-emitting eReaders negatively affects sleep, circadian timing, and next-morning alertness." Proceedings of the National Academy of Sciences, 112(4), 1232-1237.
[9] Claessens, B. J., Van Eerde, W., Rutte, C. G., & Roe, R. A. (2007). "A review of the time management literature." Personnel Review.
[10] Peper, E., & Harvey, R. (2019). "Digital addiction: increased loneliness, depression, and anxiety." NeuroRegulation, 6(1), 3-8.
[11] Kim, E. J., Namkoong, K., Ku, T., & Kim, S. J. (2008). "The relationship between online game addiction and aggression, self-control and narcissistic personality traits." European Psychiatry, 23(3), 212-218.
[12] Gómez-Pinilla, F., & Hillman, C. (2013). "The influence of exercise on cognitive abilities." Compr Physiol, 3(1), 403-428.
[13] Ohannessian, C. M. (2009). "Media use and adolescent psychological adjustment: An examination of gender differences." Journal of Child and Family Studies, 18(5), 582-593.
[14] Valkenburg, P. M., & Peter, J. (2009). "Social consequences of the internet for adolescents: A decade of research." Current Directions in Psychological Science, 18(1), 1-5.
[15] Patel, A. V., Bernstein, L., Deka, A., Feigelson, H. S., Campbell, P. T., Gapstur, S. M., Colditz, G. A., & Thun, M. J. (2010). "Leisure time spent sitting in relation to total mortality in a prospective cohort of US adults." American journal of epidemiology, 172(4), 419-429.
[16] Thomée, S., Härenstam, A., & Hagberg, M. (2012). "Computer use and stress, sleep disturbances, and symptoms of depression among young adults–a prospective cohort study." BMC psychiatry, 12(1), 1-14.
[17] Park, S., & Lee, S. W. (2017). "The effects of relatedness satisfaction on leisure satisfaction and psychological adjustment: A study of computer game users." Current Psychology, 36(4), 868-879.
[18] Valkenburg, P. M., & Peter, J. (2011). "Online communication among adolescents: An integrated model of its attraction, opportunities, and risks." Journal of Adolescent Health, 48(2), 121-127.